فیزیوتراپی بعد از جراحی کمر

 

ما در کلینیک فیزیوتراپی خود در ارائه برنامه های توانبخشی شخصی و موثر برای افرادی که تحت عمل جراحی کمر قرار گرفته اند، تخصص داریم. تیم ما متشکل از فیزیوتراپیست های مجرب و ماهر با هر بیمار همکاری نزدیکی می کند تا یک برنامه درمانی سفارشی را ایجاد کند که متناسب با نیازها و اهداف خاص آنها باشد. در این پست وبلاگ، مزایای فیزیوتراپی پس از جراحی کمر و اینکه چرا مردم کلینیک ما را برای کمک به روند بهبودی خود انتخاب می‌کنند، بررسی خواهیم کرد.

فواید فیزیوتراپی بعد از جراحی کمر

فیزیوتراپی یکی از اجزای حیاتی فرآیند توانبخشی پس از جراحی کمر است. می تواند به کاهش درد و ناراحتی، کاهش التهاب و تورم، و بهبود تحرک و انعطاف پذیری کمک کند. با کار با فیزیوتراپ، بیماران می توانند قدرت و استقامت عضلات پشت و عضلات عمقی کمر خود را بازیابند که می تواند توانایی آنها را برای انجام فعالیت های روزانه بهبود بخشد.

تمرینات توانبخشی پس از فیزیوتراپ در جراحی ستون فقرات کمری

آیا به تازگی جراحی ستون فقرات انجام داده اید و به دنبال روش هایی برای بهبود سریع تر از درمان هستید یا نگران انجام جراحی در قسمت پایین کمر خود هستید؟ نگران نباش! پس از جراحی کمر، شرکت در فیزیوتراپی ممکن است به شما در بازیابی قدرت و انعطاف پذیری در ستون فقرات، کاهش درد و افزایش تحرک عمومی کمک کند. در این مقاله به مزایای انجام فیزیوتراپی بعد از جراحی کمر و همچنین راه هایی که ممکن است به بهبودی کامل و سریع بیمار کمک کند، خواهیم پرداخت.

معرفی

درد در ناحیه کمر یک شکایت رایج در میان بزرگسالان است و اغلب ممکن است با درمان‌های غیرجراحی مانند فیزیوتراپی، داروها و اصلاح سبک زندگی کنترل شود. با این وجود، شرایطی وجود دارد که در آن جراحی تنها جایگزین مناسب برای کاهش ناراحتی بیمار و افزایش کیفیت زندگی آنها است. به منظور کاهش فشار روی اعصاب کمر، جراحی کمر شامل برداشتن بخشی از دیسک ستون فقرات یا استخوان از پشت بیمار است. اگرچه جراحی پتانسیل تغییر کامل زندگی بیمار را دارد، اما این روند ممکن است برای بسیاری از افراد بسیار ترسناک باشد. به منظور بازیابی قدرت و حرکت در کمر ، فرایند و جلسات توانبخشی پس از جراحی کمر ممکن است ماه ها طول بکشد و مستلزم شرکت در فیزیوتراپی باشد. در پاراگراف های بعدی، نقش فیزیوتراپی پس از جراحی کمر را در کمک به روند بهبودی مورد بحث قرار خواهیم داد.

فیزیوتراپی دقیقاً شامل چه مواردی است؟

ارزیابی، تشخیص و درمان افرادی که دارای نقص یا ناتوانی جسمی هستند، کانون اصلی فیزیوتراپی است که یک تخصص طب فیزیکی و توانبخشی است. فیزیوتراپیست ها برای کمک به بیماران خود در بازیابی تحرک و عملکرد، از طیف گسترده ای از رویکردهای درمانی استفاده می کنند. درمان می تواند شامل مواردی مانند ماساژ، تحریک الکتریکی، ورزش و غیره باشد.

چگونه می توانید از فیزیوتراپی بعد از جراحی کمر بهره مند شوید؟

پس از جراحی کمر، فیزیوتراپی جزء جدایی ناپذیر فرآیند توانبخشی است که باید تکمیل شود. علاوه بر کاهش درد و تورم، به افزایش دامنه حرکتی و جلوگیری از ایجاد بافت اسکار نیز کمک می کند. بافت اسکار واکنش طبیعی بدن به فرآیند بهبود است. اما اگر در محل نادرست رشد کند، ممکن است باعث ناراحتی و سفتی شود. فیزیوتراپیست شما ممکن است تمریناتی را برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری و همچنین کمک به جلوگیری از ایجاد بافت اسکار در بدن به شما آموزش دهد.

 

افزایش در حرکت یا دامنه حرکتی موجود

بیمارانی که تحت عمل جراحی روی کمر خود قرار گرفته اند ممکن است متوجه شوند که قادر به حرکت آزادانه مانند قبل از عمل نیستند. فیزیوتراپی با آموزش دادن به بیماران در تمریناتی که بر کشش و انعطاف پذیری تأکید دارند، ممکن است به بیماران در دستیابی به دامنه حرکتی بیشتر در ناحیه کمر کمک کند. بیماران می توانند به تدریج دامنه حرکتی خود را بهبود بخشند زیرا با حرکت احساس راحتی می کنند و این تا زمانی ادامه می یابد که بیماران بتوانند به فعالیت های معمول خود بازگردند.

افزایش در قدرت

کسانی که جراحی کمر انجام داده اند در نتیجه عدم استفاده در معرض خطر ضعف کمر هستند. فیزیوتراپی با آموزش تمریناتی که بر رشد عضلانی تاکید دارد، به بیماران کمک می کند تا قدرت کمر خود را افزایش دهند. بیماران ممکن است با قوی‌تر شدن، شدت تمرینات خود را به تدریج افزایش دهند و در نهایت پس از رسیدن به این نقطه، به فعالیت‌های معمول خود بازگردند.

بهبود وضعیت تعادل و هماهنگی

به دلیل اثرات داروهای بیهوشی و مسکن، افرادی که تحت عمل جراحی کمر قرار گرفته اند ممکن است در حفظ تعادل و هماهنگی خود پس از عمل دچار مشکل شوند. فیزیوتراپی با آموزش دادن به بیماران در تمریناتی که بر ثبات و کنترل تاکید دارند، می‌تواند به بهبود تعادل و هماهنگی بیماران کمک کند. بیماران می توانند به تدریج پیچیدگی تمرینات خود را افزایش دهند زیرا با تحرک راحت تر می شوند. این تا زمانی ادامه می یابد که بیماران بتوانند به فعالیت های معمول خود بازگردند.

سرعت بخشیدن به روند بهبودی

کسانی که جراحی کمر انجام داده اند ممکن است درد و ادم را به عنوان عوارض جانبی درمان احساس کنند. با کاهش التهاب موضعی و افزایش جریان خون در محل آسیب، فیزیوتراپی ممکن است به سرعت بخشیدن به روند بهبود طبیعی بدن کمک کند. بیماران می توانند به تدریج شدت تمرینات خود را افزایش دهند زیرا با حرکت راحت تر می شوند. این تا زمانی ادامه می یابد که بیماران بتوانند به فعالیت های معمول خود بازگردند.

پیوستن به یک برنامه فیزیوتراپی دارای مزایای متعددی است

افرادی که جراحی کمر انجام داده اند ممکن است از مزایای فیزیوتراپی بهره ببرند که شامل کاهش ناراحتی و همچنین بهبود دامنه حرکتی آنها می شود. علاوه بر این مزیت، فیزیوتراپی ممکن است به کاهش احتمال تشکیل بافت اسکار کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up