فیزیوتراپی درست در اندیشه و شهریار

توضیح کلی فیزیوتراپی دست و مراحل درمان در توانبخشی همگام اندیشه و شهریار

فیزیوتراپی دست یک حوزه تخصصی در زمینه توانبخشی ست که بر تشخیص و درمان اختلالاتی که روی دست، مچ دست و ساعد تاثیر می‌گذارد تمرکز دارد. این نوع درمان با هدف بهبود عملکرد دست، کاهش ناراحتی و تورم و محافظت در برابر آسیب بیشتر استفاده می شود. راه حلی برای درمان طیف وسیعی از بیماری های دست مانند استئوآرتریت، تاندونیت، سندرم تونل کارپال و شکستگی است که نیازی به روش های جراحی ندارد و کاملاً ارزان است.

 اهداف فیزیوتراپی دست:

  • افزایش قدرت عضلات دست و همچنین مهارت تحرک و حرکات ریز  و حساس انگشتان
  • التهاب  و تورم را کاهش پیدا میکند
  • تحرک و انعطاف مفاصل خود را افزایش میابد
  • عملکرد دست برای کارهای نیاز به هماهنگی بهبود میابد
  • جلوگیری از آسیب های آینده در پی تروماهای قبلی

اهداف پیشرفته فیزیوتراپی دست چیست ؟

فیزیوتراپی دست شکل تخصصی فیزیوتراپی است که بر درمان آسیب‌ها و شرایطی که بر دست، مچ دست و ساعد تأثیر می‌گذارد با استفاده از انواع تمرینات هدفمند و درمان‌های دستی تمرکز دارد. پس از تکمیل ارزیابی، درمانگر پس از تعیین عملکرد دست و دامنه حرکتی بیمار، یک استراتژی درمانی فردی را طراحی می کند. ترکیبی از تمرینات، درمان دستی و روش هایی مانند گرما یا سرما درمانی، ماساژ و تحریک الکتریکی ممکن است در این استراتژی گنجانده شود.

مزایای فیزیوتراپی برای دستان شما چیست؟

فیزیوتراپی دست مزایای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ROM در دست ها و همچنین هماهنگی انگشتان
  • کاهش درد و ادم و تورم
  • بهبود قدرت و مهارت در دست ها
  • افزایش تحرک و انعطاف پذیری مفاصل
  • محافظت در برابر آسیب احتمالی آینده

 فیزیوتراپی دست برای چه کسی لازم است  ؟

فیزیوتراپی دست برای بیمارانی که از طیف وسیعی از اختلالات دست رنج می برند، از جمله موارد زیر مفید است:

  • آرتروز
  • تاندونیت
  • سندرم تونل کارپال
  • شکستگی
  • تاندونوز
  • تنوسینوویت De Quervain
  • تاندونیت آرنج
  • آرنج گلف باز
  • انگشت ماشه ای
  • انقباض دوپویترن

در جلسه اول فیزیوتراپی چه روش های درمانی انجام خواهد شد ؟

فیزیوتراپیست عملکرد دست و دامنه حرکتی بیمار را در حین کار بر روی دست خود در طول یک جلسه فیزیوتراپی دست ارزیابی می کند. پس از آن، آنها یک برنامه درمانی تخصصی برای شما ایجاد می کنند که شامل انواع تمرینات و رویکردهای مختلف برای کمک به بهبود عملکرد دست و به حداقل رساندن درد و تورم است. همچنین ممکن است درمانگر از روش هایی مانند ماساژ، تحریک الکتریکی، گرما یا سرما درمانی یا ترکیبی از این دو استفاده کند. به بیمار آموزش داده می شود که چگونه تمرینات را در زمان استراحت در خانه خود انجام دهد و درمانگر به بررسی  پیشرفت بیمار در طول دوره درمان ادامه می دهد.

تمرینات فیزیوتراپی دست چگونه است و  نوع ورزش ها چیست ؟

تمریناتی که به عنوان بخشی از فیزیوتراپی دست انجام می شود برای کمک به بیماران در بهبود قدرت، مهارت و هماهنگی دست است. در زیر چند نمونه از تمرینات معمول فیزیوتراپی دست آورده شده است:

تمریناتی که بر روی چنگ زدن تمرکز دارند، برای افزایش قدرت و مهارت دست ها هستند. برای تقویت قدرت دست، بیمار ممکن است توپی را بچسبد، یک کش را بفشارد، یا در فعالیت‌های دیگری با ماهیت مشابه شرکت کند.

تمرینات کششی برای بهبود تحرک و انعطاف پذیری مفاصل طراحی شده اند. تمرینات کششی را می توان در انواع برنامه های تناسب اندام یافت. بیمار ممکن است سعی کند مچ دست، انگشتان و شست خود را به منظور کمک به بازیابی عملکرد دست بکشد.

تمریناتی که بر دامنه حرکتی تمرکز دارند، با هدف افزایش تحرک در دست و مچ انجام می شوند. ممکن است از بیمار خواسته شود که حرکات مختلفی از جمله خم شدن و اکستنشن مچ دست، خم شدن و اکستنشن انگشتان دست و حرکات شست را انجام دهد.

تمرین هایی برای هماهنگی: هدف از این تمرینات خاص بهبود هماهنگی دست و چشم است. به منظور تقویت هماهنگی دست، بیمار ممکن است فعالیت هایی مانند نوشتن، نقاشی یا تایپ کردن را انتخاب کند.

مدت زمان درمان فیزیوتراپی  دست چقدر است؟

مدت زمان درمان فیزیوتراپی دست از بیمار به بیمار دیگر بر اساس ماهیت بیماری و شدت علائم متفاوت است. برخی از بیماران ممکن است فقط به چند جلسه نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به درمان مداوم نیاز داشته باشند. برخی از بیماران ممکن است تنها به چند جلسه نیاز داشته باشند.

توانبخشی دست  یک حوزه تخصصی در زمینه فیزیوتراپی است که بر تشخیص و درمان اختلالاتی که دست، مچ دست و ساعد را تحت تاثیر قرار می‌دهند تمرکز دارد. این نوع درمان با هدف بهبود عملکرد دست، کاهش ناراحتی و تورم و محافظت در برابر آسیب بیشتر استفاده می شود. راه حلی برای درمان طیف وسیعی از بیماری های دست مانند استئوآرتریت، تاندونیت، سندرم تونل کارپال و شکستگی است که نیازی به روش های جراحی ندارد و کاملاً ارزان است.

فرآیند فیزیوتراپی پشت دست چیست؟

فیزیوتراپی دست شکل تخصصی فیزیوتراپی است که بر درمان آسیب‌ها و شرایطی که بر دست، مچ دست و ساعد تأثیر می‌گذارد با استفاده از انواع تمرینات هدفمند و درمان‌های دستی تمرکز دارد. پس از تکمیل ارزیابی، درمانگر پس از تعیین عملکرد دست و دامنه حرکتی بیمار، یک استراتژی درمانی فردی را طراحی می کند. ترکیبی از تمرینات، درمان دستی و روش هایی مانند گرما یا سرما درمانی، ماساژ و تحریک الکتریکی ممکن است در این استراتژی گنجانده شود.

 

 

 

 

مشکلات دست و انگشتان؟ در اینجا مراحل بهبودی با فیزیوتراپی شرح داده میشود

آیا به طور مداوم در انگشتان یا دستان خود درد ضربان دار دارید که انجام کارهای اساسی را که هر روز انجام می دهید برای شما دشوار می کند؟ ما از ماهیت تشدید کننده وضعیت آگاه هستیم. مشکلات دست و انگشتان ممکن است با انواع مختلفی از شرایط مانند آرتریت، شکستگی، سندرم تونل کارپال و بسیاری موارد دیگر ایجاد شود. با این حال، ممکن است به آن دردهای وحشتناک پایان دهید و با شرکت در درمان و تمرینات فیزیوتراپی مناسب، کنترل زندگی خود را بازیابی کنید. امیدواریم در پایان این مقاله وبلاگ، درک بهتری از فرآیندهای اساسی فیزیوتراپی برای اختلالات دست و انگشت داشته باشید که به تسریع روند بهبودی کمک می کند. پس بیایید شروع کنیم!

مقدمه ای بر مسائل مربوط به دست و انگشتان

مشکلات دست و انگشتان ممکن است توسط طیف گسترده ای از عوامل مختلف مانند ضربه، آرتریت یا فشار ناشی از حرکات یا موقعیت های مکرر ایجاد شود. درمان این اختلالات ممکن است از فیزیوتراپی و دارو گرفته تا آتل بندی و حتی جراحی باشد، بسته به ماهیت مشکل دقیقی که درمان می شود.

هنگام درمان مشکلاتی که روی دست یا انگشتان تأثیر می گذارد، فیزیوتراپی اغلب جزء ضروری برنامه درمانی کلی است. ممکن است به کاهش ناراحتی و تورم، بهبود دامنه حرکتی و افزایش قدرت و عملکرد کمک کند. همچنین می توان از فیزیوتراپی برای آمادگی برای جراحی یا جلوگیری از بدتر شدن علائم در وهله اول استفاده کرد.

فردی که فیزیوتراپی می کند مجموعه تمرینات و فعالیت های منحصر به فرد خود را دارد که باید به عنوان بخشی از درمان خود انجام دهد. این کارها ممکن است در راحتی در خانه خود یا در یک محیط درمانی انجام شود. درمانگر از نزدیک با فرد کار خواهد کرد تا مطمئن شود که تمرینات را به شیوه ای مناسب انجام می دهد و میزان مناسبی را بهبود می بخشد.

اگر هر نوع ناراحتی در دست یا انگشتان خود احساس می کنید، باید در اسرع وقت با یک متخصص پزشکی یا فیزیوتراپیست وقت بگیرید تا مشکل به درستی تشخیص داده و درمان شود. اکثر مسائلی که دست و انگشتان را تحت تأثیر قرار می دهند قابل درمان هستند و ممکن است درمان شوند یا تا حد زیادی بهبود یابند.

منظور از “فیزیوتراپی دست” دقیقا چیست؟

استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌های متعددی وجود دارند که به هم می‌رسند و دست را به یکی از پیچیده‌ترین و شکننده‌ترین ساختارهای بدن انسان تبدیل می‌کنند. هنگامی که هر یک از این اجزا زخمی یا از بین برود، پتانسیل ایجاد ناراحتی و همچنین نقص را دارد. این جایی است که فیزیوتراپی ممکن است مفید باشد.

فیزیوتراپی دست زیرمجموعه ای از فیزیوتراپی است که بر کمک به بیماران برای بازیابی قدرت، دامنه حرکتی و عملکرد دست ها و انگشتان خود از طریق استفاده از انواع درمان های مختلف تمرکز دارد. کاهش درد، بهبود تحرک و جلوگیری از آسیب های اضافی از اهداف فیزیوتراپی است.

فیزیوتراپی دست در درمان طیف گسترده ای از اختلالات، از جمله سندرم تونل کارپال، تاندونیت، آرتریت، آسیب های عصبی و شکستگی، اما نه محدود به آن، موثر است. توانبخشی پس از درمان‌های جراحی، مانند درمان‌هایی که روی دست یا تاندون انجام می‌شود، زمینه دیگری است که فیزیوتراپی ممکن است در آن کمک کند.

روش های بسیاری برای توانبخشی دست و انگشتان وجود دارد : 

هنگامی که صحبت از توانبخشی دست و انگشتان می شود، ممکن است از بین تعدادی از متد و روش های مختلف انتخاب شود. این روش تا حدودی مطابق با ماهیت شرایطی که تحت درمان است، تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر به تنوسینوویت دو کوئروین مبتلا هستید، یک فیزیوتراپیست ممکن است به شما توصیه کند که درمان با اولتراسوند و تمرینات کششی انجام دهید. بستن آتل، آپونوروتومی سوزنی یا جراحی برخی از درمان‌های بالقوه برای انقباض دوپویترن هستند که بستگی به شدت بیماری دارد.

به منظور بهبود شانس بهبودی کامل، انجام هر مرحله از روش دقیقی که توسط فیزیوتراپیست برای شما تجویز شده ضروری است.

اهمیت فیزیوتراپیست در فرآیند درمان

بیمارانی که مشکلات دست و انگشتان خود را دارند، ممکن است از شرکت در جلسات فیزیوتراپی سود بسیار زیادی ببرند. بیمار و فیزیوتراپیست برای طراحی یک برنامه درمانی فردی برای وضعیت بیمار، که ممکن است شامل ماساژ، کشش و ورزش باشد، همکاری خواهند کرد. بیمار با بازیابی قدرت و دامنه حرکتی در ناحیه آسیب دیده و همچنین احساس ناراحتی و تورم کمتر در نتیجه درمان از فیزیوتراپی بهره مند خواهد شد. این امکان وجود دارد که بسته به شدت آسیب، چند هفته یا شاید چند ماه به فیزیوتراپی نیاز داشته باشید. برای دستیابی به بهبودی سریع و کامل، ضروری است که توصیه های فیزیوتراپیست دقیقاً همانطور که گفته شده است انجام شود.

فیزیوتراپی برای درمان بیماری های دست و انگشت مفید است

مشکلات دست و انگشتان ممکن است تأثیر مخربی بر کیفیت زندگی افراد داشته باشد و شرکت در فعالیت های روزمره را برای او دشوار یا حتی غیرممکن کند. کسانی که از مشکلات دست و انگشت رنج می برند ممکن است با استفاده از فیزیوتراپی از ناراحتی خود تسکین یافته و عملکرد خود را بهبود بخشند.

طیف گسترده ای از بیماری ها وجود دارد که ممکن است دست ها و انگشتان را درگیر کنند، از مشکلات نسبتاً خفیف مانند انگشت ماشه ای گرفته تا شرایط جدی تر مانند آرتریت روماتوئید. هر شرایطی که روی دست ها و انگشتان تأثیر بگذارد ممکن است به درمان فیزیوتراپی پاسخ خوبی بدهد.

فیزیوتراپی ممکن است برای انواع بیماری های دست و انگشت مفید باشد، از جمله موارد زیر:

فیزیوتراپی ممکن است با استفاده از روش هایی مانند ماساژ، تحرک مفصل و کشش به کاهش ناراحتی در دست ها و انگشتان کمک کند. این نوع درمان به عنوان “تسکین درد” شناخته می شود.

– افزایش ظرفیت عملکردی: تمرینات فیزیوتراپی ممکن است با بهبود قدرت، مهارت و دامنه حرکتی مفاصل آسیب دیده منجر به افزایش ظرفیت عملکردی شود.

افرادی که اختلالات شدیدتر دست و انگشت دارند ممکن است از فیزیوتراپی بهره مند شوند زیرا می تواند به آنها کمک کند تا سطحی از استقلال را با آموزش نحوه سازگاری با فعالیت های روزمره زندگی خود به دست آورند. – فیزیوتراپی افزایش استقلال می تواند به افرادی که اختلالات دست و انگشتان دارند کمک کند تا سطحی از استقلال را به دست آورند.

چه مدت طول می کشد تا یک درمان فیزیوتراپی تکمیل شود؟

پاسخ به این موضوع را نمی توان به همه شرایط تعمیم داد. با این وجود، مدت درمان فیزیوتراپی برای اختلالات دست و انگشت اغلب از شش تا هشت هفته متغیر است. این اولین ارزیابی و همچنین هر قرار ملاقات بعدی که ممکن است ضروری باشد را پوشش می دهد. از سوی دیگر، تعداد جلسات مورد نیاز بسته به نوع واکنش بیمار به درمان و شدت بیماری او می‌تواند تغییر کند.

تمریناتی که می توانید در خانه انجام دهید

تمرینات مختلفی وجود دارد که ممکن است در راحتی در خانه انجام شود تا به روند بهبودی بیماری های دست یا انگشتان کمک کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

۱٫ مچ دست خم می شود: زمانی که نشسته اید، یک دست را در مقابل خود در یک خط مستقیم بکشید و کف دست به سمت بالا باشد. برای دراز کردن مچ دست، از دست دیگر خود استفاده کنید و انگشتان خود را به آرامی به سمت بدن خود بکشید تا زمانی که احساس کشیدگی کنید. در مجموع سه دقیقه و سی ثانیه نگه دارید.

۲٫ برای کشش انگشتان، بازوی خود را در یک خط مستقیم به سمت جلو دراز کنید و کف دست به سمت پایین باشد. از دست دیگرتان استفاده کنید و هر انگشت را به آرامی به سمت بقیه دستتان بکشید تا زمانی که احساس کشیدگی کنید. در مجموع سه دقیقه و سی ثانیه نگه دارید.

۳٫ مشت های خود را گره کنید: با دستی که گرفتار شده است، مشت محکمی بسازید و پنج ثانیه نگه دارید. که باید ده بار انجام شود.

۴٫ برای کشش انگشت شست، بازوی خود را در یک خط مستقیم در مقابل خود دراز کنید و کف دست به سمت پایین باشد. هنگامی که در انگشت شست خود احساس کشیدگی کردید، دست ها را عوض کنید و از شست و دو انگشت اول دست دیگر استفاده کنید تا به آرامی انگشت شست را به سمت دست برگردانید تا زمانی که آن را احساس کنید. در مجموع سه دقیقه و سی ثانیه نگه دارید.

بهترین استفاده را از جلسات فیزیوتراپی: چند نکته و ترفند

ضروری است که برای اینکه بتوانید حداکثر سود ممکن را از جلسات فیزیوتراپی خود ببرید:

– مهم است که اطمینان حاصل کنید که فعالیت ها و/یا تمرینات توصیه شده توسط فیزیوتراپیست خود را در بین قرار ملاقات ها در خانه انجام می دهید. در نتیجه شفای شما سریعتر پیش خواهد رفت.

اگر چیزی وجود دارد که در مورد آن مطمئن نیستید، از پرس و جو در مورد آن نترسید.

– مهم است که با فیزیوتراپیست خود در مورد هر گونه ناراحتی که ممکن است در طول جلسه و بعد از آن احساس می کنید، صریح صحبت کنید. این به آنها امکان می دهد درمان را با آنچه برای شما مفیدتر است تنظیم کنند.

– اگر می خواهید بهترین نتایج را داشته باشید، باید هم با حضور در کلاس ها و هم با انجام تمرینات در خانه سازگار باشید.

نتیجه

در نتیجه، فیزیوتراپی یک درمان موثر برای طیف گسترده ای از اختلالات دست است و همچنین یک گزینه درمانی بی خطر است. بیماری‌های مختلفی مانند تاندونیت و سندرم تونل کارپال وجود دارد که می‌توان با کمک فیزیوتراپیست که دانش، ماهر و سال‌ها در این زمینه تخصص دارد، برطرف شود. امیدواریم که این مقاله بینشی در مورد اینکه چگونه با استفاده از فیزیوتراپی به بهترین وجه به بهبودی خود از این مشکلات بپردازید و اقداماتی که در این مسیر باید انجام شود را به شما ارائه کرده باشد. ما همچنین امیدواریم که این مقاله به شما اطلاعاتی در مورد اقداماتی که در این مسیر باید انجام دهید ارائه کرده باشد. قبل از شروع هر کاری به تنهایی، در صورتی که در مورد برنامه درمانی بیماری یا پیشرفت بهبودی خود سؤالی دارید، ضروری است که با پزشک متخصص  یا فیزیوتراپیست خود مشورت کنید.

 

 

توانبخشی پس از جراحی روی تاندون های دست

جراحی روی تاندون های دست یک گزینه درمانی رایج است که برای ترمیم تاندون های پاره شده یا آسیب دیده استفاده می شود. از آنجایی که تاندون‌های دست برای حرکت انگشتان و مچ بسیار مهم هستند، آسیب‌های وارده به تاندون‌های دست می‌تواند دامنه حرکت و عملکرد دست آسیب‌دیده را مختل کند. از آنجایی که فیزیوتراپی به بازیابی قدرت، انعطاف پذیری و دامنه حرکتی دست کمک می کند، یکی از اجزای اساسی فرآیند توانبخشی است که پس از جراحی روی تاندون دست انجام می شود. خواننده قصد دارد در این مقاله بداند که چرا شرکت در فیزیوتراپی تاندون دست پس از جراحی تاندون اهمیت دارد، اهداف فیزیوتراپی چیست و کدام تمرینات بیشترین استفاده را در فیزیوتراپی تاندون دست دارند.

چرا شرکت در فیزیوتراپی پس از جراحی روی تاندون دست مهم است؟

پس از جراحی تاندون روی دست، فیزیوتراپی برای بازگرداندن عملکرد کامل دست کاملا ضروری است. اگر دست و انگشتان بعد از جراحی ضعیف و سفت باشند، ممکن است انجام کارهای معمولی سخت باشد. استفاده از دست را می توان با کمک فیزیوتراپی بهبود بخشید، همچنین ادم را کاهش داد و گردش خون را افزایش داد. با درمان فیزیکی، جای زخم را می توان به حداقل رساند، دامنه حرکت را بهبود بخشید، و احتمال آسیب دیدگی دست زخمی را کاهش داد.

اهداف فیزیوتراپی بعد از جراحی تاندون دست

اهداف فیزیوتراپی پس از عمل جراحی بر روی تاندون دست بسته به روش خاصی که انجام شده و میزان آسیب متحمل شده متفاوت است. با این حال، موارد زیر فهرستی از اهداف معمول فیزیوتراپی پس از جراحی روی تاندون دست است:

تقویت دست و انگشتان می توانند با استفاده از فیزیوتراپی قدرت خود را بازیابند که انجام فعالیت های روزمره را بسیار آسان تر می کند.

افزایش دامنه حرکتی: شرکت در فیزیوتراپی می تواند به افزایش دامنه حرکتی دست و انگشتان کمک کند، که به نوبه خود انجام اقداماتی را که نیاز به استفاده از دامنه کامل حرکت دارند، ساده تر می کند.

فیزیوتراپی می تواند به کاهش علائمی مانند درد و ادم کمک کند و به بیماران تحرک و استقلال بیشتری در زندگی روزمره خود بدهد.

با شرکت در جلسات منظم فیزیوتراپی برای دست آسیب‌دیده، می‌توانید از محدود کردن جای زخم و محدود کردن دامنه حرکتی شما و درد ناشی از آن جلوگیری کنید.

بیماران بهبود عملکرد دست و انگشتان خود را در نتیجه دریافت درمان فیزیکی گزارش می‌کنند که انجام فعالیت‌های روزمره را برای آنها ساده‌تر می‌کند.

تمرینات برای بازتوانی تاندون های دستی طبیعی

هنگامی که صحبت از آسیب های تاندون در دست می شود، برخی از رایج ترین فعالیت های فیزیوتراپی شامل موارد زیر است:

دامنه حرکت و انعطاف پذیری مچ دست را می توان با خم کردن و باز کردن مچ در موقعیت های مختلف بهبود بخشید.

انعطاف پذیری و دامنه حرکت انگشتان شما را می توان با خم کردن و صاف کردن آنها در موقعیت های مختلف تا حد زیادی بهبود بخشید.

این تمرین با استفاده از گیره های دستی یا بتونه به عنوان مقاومت، ماهیچه هایی را که بر گرفتن کنترل می کنند متمرکز می کند.

ماساژ اسکار شامل نوازش دست زخمی به منظور بهبود و بهبود و کاهش تشکیل بافت اسکار است.

ماهیچه‌های دست و انگشتان را می‌توان با استفاده از توپ درمانی در تمرین نیشگون گرفتن و فشار دادن تقویت کرد.

تقویت پینچ نوعی تمرین است که می تواند برای بهبود قدرت دست ها و انگشتان انجام شود.

نتیجه

جراحی روی تاندون های دست یک گزینه درمانی رایج  است که برای ترمیم تاندون های پاره شده یا آسیب دیده استفاده می شود. فیزیوتراپی بخشی ضروری از فرآیند توانبخشی پس از جراحی تاندون روی دست است زیرا به بیمار کمک می کند قدرت، تحرک و دامنه حرکتی دست را بازیابی کند. فیزیوتراپی علاوه بر بهبود عملکرد دست و کاهش درد، ادم و جای زخم، می تواند به کاهش اثرات جای زخم کمک کند. اگر اخیراً بر روی تاندون‌های دست خود تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اید، اگر می‌خواهید بهترین نتایج ممکن را به دست آورید، کاملاً ضروری است که به برنامه درمانی فیزیکی که توسط جراحتان برای شما تجویز شده است، پایبند باشید.

 

با استفاده از تکنیک‌های فیزیوتراپی مانند تمرین‌های درمانی، درمان دستی و روش‌های درمانی، می‌توان آسیب‌های دست‌ها و ناراحتی مچ دست را مدیریت کرد، دامنه حرکت را افزایش داد، و قدرت را افزایش داد. اهداف فیزیوتراپی شامل تسکین درد و التهاب، بازیابی دامنه کامل حرکت و انعطاف پذیری، تقویت درک بیمار و جلوگیری از آسیب بیشتر است. سندرم تونل کارپال، آرتریت، تاندونیت و پیچ خوردگی مچ دست تنها تعداد کمی از بیماری های رایجی هستند که با فیزیوتراپی برای دست ها می توان به آنها کمک کرد.

فیزیوتراپی برای ناراحتی دست ممکن است شامل درمان‌های مختلفی باشد که شامل موارد زیر می‌شود:

انعطاف پذیری و تحرک مفاصل را می توان با کمک تمرینات کششی و دامنه حرکتی افزایش داد.

تمرینات با هدف عضله سازی می توانند قدرت گرفتن و عملکرد کلی دست را افزایش دهند.

تحرک بافت های نرم: روشی برای تسکین درد و افزایش سلامت بافت

استفاده از تکنیک های دستی برای افزایش دامنه حرکتی در مفاصل و کاهش ناراحتی

روش‌های کاهش ناراحتی و تسریع بهبودی با استفاده از روش‌هایی مانند اولتراسوند، گرما و سرما.

بیمارانی که از دست درد رنج می برند باید تحت درمان فیزیکی مناسب قرار گیرند. یک فیزیوتراپ وضعیت سلامت فعلی بیمار را ارزیابی می کند و یک استراتژی درمانی سفارشی برای برآورده کردن اهداف و الزامات خاص خود ایجاد می کند. برای استفاده حداکثری از فیزیوتراپی، بسیار مهم است که پس از رسیدن به خانه با تمرینات و فعالیت های توصیه شده توسط درمانگر همراه باشید.

فیزیوتراپی می تواند به کسانی که از دست درد رنج می برند، چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت، کمک کند. با مشورت با پزشک متخصص یا فیزیوتراپ، متوجه شوید که آیا این درمان برای شما مناسب است یا خیر.

مسائل مختلف ارتوپدی ممکن است باعث ایجاد ناراحتی در دست شود. موارد دست درد مکرر عبارتند از:

هنگامی که عصب میانی در مچ دست تحت فشار قرار می‌گیرد، وضعیتی به نام سندرم تونل کارپال ایجاد می‌شود که منجر به انواع علائم ناراحت‌کننده از جمله گزگز، بی‌حسی و حتی ضعیف شدن دست می‌شود.

آرتریت دست با التهاب مفاصل دست مشخص می شود که منجر به درد و محدودیت حرکتی می شود.

یک بیماری دردناک و ناتوان کننده، تاندونیت نتیجه التهاب تاندون های دست است.

رباط های مچ دست کشیده یا پاره می شوند و در نتیجه باعث ناراحتی و محدودیت حرکت می شود.

وقتی این مسائل ارتوپدی ریشه درد دست شما باشد، فیزیوتراپی می تواند نجات دهنده باشد. فیزیوتراپی برای ناراحتی دست ممکن است شامل استفاده از بسیاری از روش‌های درمانی باشد، مانند:

تحرک و انعطاف مفاصل را می توان از طریق کشش و سایر فعالیت های دامنه حرکتی افزایش داد.

تمریناتی که با هدف عضله سازی انجام می شود، قدرت چنگ شما و به طور کلی دستان شما را تقویت می کند.

تسکین درد و بهبود سلامت بافت دو مزیت حرکت بافت نرم است.

به منظور افزایش دامنه حرکتی مفاصل و کاهش درد، درمان دستی ممکن است مفید باشد.

روش‌ها: درمان‌هایی که برای کاهش ناراحتی و تسریع بهبودی استفاده می‌شوند، مانند اولتراسوند، سرما یا گرما.

قبل از شروع فیزیوتراپی برای ناراحتی دست، تشخیص از پزشک یا متخصص ارتوپدی ضروری است. سپس فیزیوتراپیست برنامه ای را با نیازها و اهداف فرد تنظیم می کند. برای استفاده حداکثری از فیزیوتراپی، مهم است که به طور مداوم تمرینات را در خانه انجام دهید.

در نهایت، توجه به این نکته مهم است که فیزیوتراپی می‌تواند یک جزء موثر در درمان طیف وسیعی از ناراحتی‌های دست ناشی از مسائل ارتوپدی باشد. در صورت احساس ناراحتی دست با پزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید تا دریابید که آیا ممکن است کمک کند یا خیر.

فیزیوتراپی برای درد دست

دست‌های آسیب‌دیده با استفاده از تکنیک‌های فیزیوتراپی مانند تمرین‌های درمانی، درمان دستی و روش‌های درمانی، می‌توان ناراحتی دست و مچ را مدیریت کرد، دامنه حرکت را افزایش داد، و قدرت را افزایش داد. فیزیوتراپی برای کاهش ناراحتی، افزایش تحرک، بازیابی انعطاف پذیری، تقویت چنگال و جلوگیری از آسیب بیشتر کار می کند. شرایطی از جمله سندرم تونل کارپال، آرتریت، تاندونیت و پیچ خوردگی مچ دست از علل شایع دست درد هستند و می توانند به خوبی به فیزیوتراپی پاسخ دهند.

فیزیوتراپی برای ناراحتی دست ممکن است شامل درمان هایی مانند:

برای کمک به انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتی مفاصل، انجام حرکات کششی و دامنه حرکتی توصیه می شود.

ورزش عضلات دست و بازوها به تقویت عضلات در چنگال و به طور کلی دست ها کمک می کند.

برای تسکین درد و بهبود سلامت بافت، حرکت بافت نرم را امتحان کنید.

استفاده از تکنیک های دستی برای افزایش دامنه حرکتی مفاصل و کاهش درد

گرما، یخ یا سایر روش های تسکین درد و بهبود دهنده

هر بیماری که دست درد را تجربه می کند باید تحت درمان فیزیکی متناسب قرار گیرد. هنگامی که یک بیمار به فیزیوتراپیست مراجعه می کند، یک ارزیابی انجام می دهد .

برای تعیین بهترین روش درمانی استفاده حداکثری از فیزیوتراپی به معنای انجام تمرینات و فعالیت های تجویز شده توسط درمانگر و همگام شدن با برنامه توانبخشی در منزل است.

فیزیوتراپی می تواند به کسانی که از دست درد رنج می برند، چه در کوتاه مدت و چه در دراز مدت، کمک کند. اگر مطمئن نیستید که این درمان برای شما مناسب است یا خیر، با پزشک یا فیزیوتراپیست خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up